Przemiany przedmiotów

Wartości znalezione zostały eksperymentalnie, więc mogą się jeszcze zmienic. Poza tym mają charakter orientacyjny - nie opłaca się czekać na maksymalną wartość, w zupełności można się zadowolić wartością trochę niższą. Dotyczy to w szczególności życia za każde trafienie, many za każde trafienie, bloku zadającego obrażenia oraz ogłuszenia - bonusy te trafiają się względnie rzadko.

Pokazany jest koszt jednostkowy przy zakupie przedmiotu - tzn. jeśli przedmiot dodaje przykładowo 7 do punktów życia, to trzeba do jego ceny zakupu dodać 7*150zł. Koszt przemiany jest mniejszy, poza tym dodaje się różnicę między dodanymi a już istniejacymi bonusami. Oprócz tego trzeba jeszcze dodać koszt zmiany trwałości, ataku/obrony, wymagań czy kosztów przemiany.

Cena sprzedaży całkowicie naprawionego przedmiotu jest równa 1/4 ceny zakupu. Przedmioty popsute mają niższą cenę sprzedaży (im bardziej popsuty, tym niższa), która wynosi mniej więcej
  max_cena_sprzed * (0.25+0.75*(wytrzym/max_wytrzym))
Gdy sprzedamy jakiś przedmiot, zostaje on automatycznie naprawiony. Gdy sami chcemy naprawić jakiś przedmiot, musimy zapłacić w przybliżeniu
  stała * (max_cena_sprzed/max_wytrzym) * (max_wytrzym-wytrzym)
lub inaczej
  stała * max_cena_sprzed * (1 - wytrzym/max_wytrzym)
gdzie stała wynosi:
  ≈ 2 dla zwykłych rzeczy
  ≈ 1.5 * max_cena_sbaz/max_cena_sprzed + 0.5 dla rzeczy magicznych
dla rzeczy posiadających X% więcej Trwałości cena naprawy jest niższa.

Nie można wykorzystać bonusu do atrybutów w przemianie przedmiotów. Podane wartości służą obliczeniu ceny pierścieni. Podobnie nie można dodać do laski wzmocnienia nowego czaru ani wzmocnić już istniejącego. Koszty wzmocnienia czarów można znaleźć tutaj.

Nazwy znalezionych lub kupowanych przedmiotów nie odpowiadają zawsze wszystkim atrybutom posiadanym przez przedmiot, gdyż dany przedmiot może mieć tylko jeden przedrostek i jeden przyrostek. Laski posiadają zawsze przyrostki od jednego z czarów, które wzmacniają. Zakresy wartości dla poszczególnych przedrostków i przyrostków można znaleźć tutaj.

Różne rzeczy mają różny wpływ na przemieniany przedmiot (nie licząc przemienianych bonusów):

Uwaga! Gra ma niezałatane błędy, które sprawiają, że nie wszystkie bonusy działają tak, jak należy:

Przemiany dla różnych przedmiotów

Rodzaj atrybutu Wartości Koszt P
i
e
r
ś
c
i
e
n
i
e
L
a
s
k
i
M
i
e
c
z
e
T
o
p
o
r
y
B
.
O
b
u
c
h
o
w
e
M
.
D
w
u
r
ę
c
z
n
e
B
.
D
r
z
e
w
c
o
w
e
Z
e
s
t
a
w
y
H
e
ł
m
y
T
a
r
c
z
e
Z
b
r
o
j
e
Ł
u
k
i
K
u
s
z
e
P
i
s
t
o
l
e
t
y
S
t
r
z
e
l
b
y
O
b
r
z
y
n
y
D
u
b
e
l
t
ó
w
k
i
K
M
y
C
K
M
y
N do punktów życia 2 - 100 150
N do punktów many 2 - 100 100
N% szybsza regeneracja życia 5 - 100 150
N% do życia za każde trafienie 5 - 20 1500
N% do many za każde trafienie 5 - 20 1000
N% więcej obrażeń 5 - 50 400
N% mocniejszy pancerz 1 - 20 600
N% szybszy atak 5, 10, 15, 20, 30 500
Podnosi poziom czarów o N 1, 2, 3 10000
Rzucanie czarów szybsze o N% 15, 30, 50, 75 600
N% śmiertelny cios 1 - 10 1500
Zablokowanie ciosu N% 1 - 12 800
Blok zadający obrażenia N% 4 - 22 800
Ogłuszenie N% 4 - 14 900
Odrzut Nm 1, 2, 3 4000
N% do czasu działania Demona 10 - 50 600
N% łatwiejsze przyzywanie demonów 10 - 50 600
N% więcej Trwałości 10 - 70 200
N% do czaru 10-85 różne
Wzmacnia magię ognia, lodu lub eteru o N% 1-25 200
N do siły 1-20 1000
N do zręczności 1-20 1000
N do wiedzy tajemnej 1-20 1000
N do żywotności 1-20 800
N do wszystkich atrybutów 1-12 2000

Koszty czarów

NazwaKoszt
Magia ognia
Ognisty płomyk30
Ognista kula70
Ognisty błysk40
Ścieżka magmy100
Mur ognia70
Deszcz ognia120
Ognista zawierucha180
Ognista tarcza-
NazwaKoszt
Magia lodu
Śniegowy pocisk30
Lodowa kula90
Lodowy błysk60
Zamiana w kryształ60
Lawina100
Lodowy mur90
Lodowa zawierucha180
Lodowa tarcza-
NazwaKoszt
Magia eteru
Eteryczna iskra30
Eteryczna kula70
Eteryczne przywołanie-
Eteryczny mur zastraszenia90
Eteryczny mur nadziei100
Eteryczna błyskawica-
Eteryczny hologram-
Eteryczne opętanie140
Eteryczna błyskawica zagłady180
Eteryczna tarcza-

Zakres wartości dla różnych przedrostków i przyrostków

Rodzaj Atrybutu Zakresy Wartości
N do punktów życia
Odżywczy Pokrzepiajacy Wzmacniający Ożywczy Balsamiczny
2 ÷ 5 6 ÷ 10 11 ÷ 20 21 ÷ 30 31 ÷ 40
Krzepiący Stymulujący Umacniający Hartujący Unieśmiertelniający
41 ÷ 50 51 ÷ 60 61 ÷ 70 71 ÷ 80 81 ÷ 100
N do punktów many
studni źródła stróżki strumyka strugi
2 ÷ 5 6 ÷ 10 11 ÷ 20 21 ÷ 30 31 ÷ 40
strumienia potoku rzeki powodzi potopu
41 ÷ 50 51 ÷ 60 61 ÷ 70 71 ÷ 80 81 ÷ 100
N% szybsza regeneracja życia
modlitwy medytacji litanii psalmu hymnu
5 ÷ 10 11 ÷ 20 21 ÷ 40 41 ÷ 60 61 ÷ 100
N% do życia za każde trafienie
Spragniony Krwiopijczy Wampirzy
5 ÷ 9 10 ÷ 14 16 ÷ 20
N% do many za każde trafienie
zawirowania wiru wielkiego wiru
5 ÷ 10 11 ÷ 19 ?
N% więcej obrażeń
Niebezpieczny Groźny Śmiercionośny Zabójczy Morderczy Dziesiątkujący Eksterminujący
5 ÷ 10 11 ÷ 15 16 ÷ 20 21 ÷ 28 29 ÷ 35 36 ÷ 42 46 ÷ 50
N% mocniejszy pancerz
Łagodzący Obronny Chroniący Wybawczy Zbawczy
1 ÷ 5 6 ÷ 8 9 ÷ 12 13 ÷ 15 16 ÷ 20
N% szybszy atak
predyspozycji umiejętności biegłości artyzmu wirtuozerii
5 10 15 20 30
Podnosi poziom czarów o N
zrozumienia wiedzy mądrości
1 2 3
Rzucanie czarów szybsze o N%
kaskady wodospadu katarakty wodogrzmotów
15 30 50 75
N% śmiertelny cios
pokuty potępienia ognia piekielnego sądu ostatecznego apokalipsy
1 ÷ 2 3 ÷ 4 5 ÷ 6 7 ÷ 8 9 ÷ 10
Zablokowanie ciosu N%
Meteorytowy Księżycowy Słoneczny Gwiezdny Astralny Niebiański
1 ÷ 2 3 ÷ 4 5 ÷ 6 7 ÷ 8 9 ÷ 10 11 ÷ 12
Blok zadający obrażenia N%
odpowiedzi odpłaty kary odwetu zemsty kontrataku
4 ÷ 5 6 ÷ 9 10 ÷ 12 13 ÷ 15 16 ÷ 18 22 ÷ 22
Ogłuszenie N%
Uderzający Walący Nokautujący
4 ÷ 6 7 ÷ 10 11 ÷ 14
Odrzut Nm
odrzutu przewrócenia powalenia
1 2 3
N% do czasu działania Demona
Czysty Niewinny Cnotliwy Dziewiczy
10 ÷ 15 16 ÷ 25 26 ÷ 35 36 ÷ 50
N% łatwiejsze przyzywanie demonów
kleryka księdza biskupa arcybiskupa kardynała papieża
10 ÷ 15 16 ÷ 20 21 ÷ 25 26 ÷ 30 31 ÷ 35 36 ÷ 50
N% więcej Trwałości
Porządny Solidny Wzmocniony Mocny Wytrzymały Zahartowany Doskonały
10 ÷ 15 16 ÷ 20 21 ÷ 30 31 ÷ 40 41 ÷ 50 51 ÷ 60 61 ÷ 70
N do siły
Miedziany Mosiężny Brązowy Srebrny Złoty Platynowy
1 ÷ 2 3 ÷ 5 6 ÷ 8 9 ÷ 11 12 ÷ 14 15 ÷ 20
N do zręczności
Koci Rysi Lamparci Jaguarzy Lwi Tygrysi
1 ÷ 2 3 ÷ 5 6 ÷ 8 9 ÷ 11 12 ÷ 14 15 ÷ 20
N do wiedzy tajemnej
Bursztynowy Jadeitowy Szafirowy Szmaragdowy Rubinowy Diamentowy
1 ÷ 2 3 ÷ 5 6 ÷ 8 9 ÷ 11 12 ÷ 14 15 ÷ 20
N do żywotności
Piaskowcowy Wapienny Krzemienny Bazaltowy Granitowy Marmurowy
1 ÷ 2 3 ÷ 5 6 ÷ 8 9 ÷ 11 12 ÷ 14 15 ÷ 20
N do wszystkich atrybutów
Odpustowy Pobłogosławiony Poświęcony Reliktowy Święty Boski
1 ÷ 2 3 ÷ 4 5 ÷ 6 7 ÷ 8 9 ÷ 10 11 ÷ 12
↑ Na początek ↑ Do góry ↑