Bossowie

Marcus Dominus Ingens
zamianę w kryształ, trucizny, czary umysłu i odstraszanie
ogień, czary lodowe, czary eteryczne
Sala Alchemika
Główny sprawca całego zamieszania - ukradł Tablicę Szmaragdową i uwięził Wybrańca, zalewając świat czarnym eterem, oraz sprowadzając nań demony i potwory różnego rodzaju. Walczy za pomocą ognistych pocisków, potrafi też używać eterycznego błysku, ale dopóki nie umieścisz czterech demonów na ich piedestałach, jest nieśmiertelny.
Furor
ogień, zamianę w kryształ, trucizny, czary umysłu i odstraszanie
czary eteryczne
Sala Alchemika
Pan piekieł - służył Marcusowi (a w każdym bądź razie tak wydawało się Marcusowi).
Jak to trafnie ujął Callidus - To samo Zło było (dobrze że było samo ;) ).
Potrafi rzucać ognistymi kulami.

Demony

Cremator
zamianę w kryształ, trucizny, czary umysłu i odstraszanie
ogień
Europa, Lochy Zamkowe
Demon strzegący studni dusz w Lochach Zamkowych. Walczy za pomocą ognistego błysku.
Ardor
zamianę w kryształ, trucizny, czary umysłu i odstraszanie
ogień
Afryka, Wieża Proroków
Demon strzegący studni dusz w Wieży Proroków. Potrafi rzucać kule ogniste.
Bidens
czary eteryczne, zamianę w kryształ, trucizny, czary umysłu i odstraszanie
Ameryka Południowa, Ruiny Świątyni
Demon strzegący studni dusz w Ruinach Świątyni. Strzela eterycznymi pociskami.
Ningor
czary lodowe, zamianę w kryształ, trucizny, czary umysłu i odstraszanie
Syberia, Lodowy Pałac
Demon strzegący studni dusz w Lodowym Pałacu. Strzela lodowymi pociskami oraz posługuje się lodowym błyskiem.

Unikalne

Europa

Przeklęty
zamianę w kryształ, trucizny, czary umysłu i odstraszanie
Europa, Bagna
Nieumarły potwór - z powodu żądzy skarbów został opuszczony przez własnego brata. Teraz siedzi uwięziony w tajemniczych wieżach i czeka aż ktoś go uwolni. W swej rządzy zemsty zaatakuje każdego.
Hydrops
zamianę w kryształ, trucizny, czary umysłu i odstraszanie
Europa, Bagna
Wielki potwór przypominający odrobinę jakąś drapieżną roślinę. Strzela ognistymi pociskami i używa ognistego błysku. Czai się na bagnach, strzeże przejścia do Zamku.
Vehemens
zamianę w kryształ, trucizny, czary umysłu i odstraszanie
ogień
Europa, Okolice Zamku
Olbrzymi latający demon przypominający trochę smoka. Potrafi zionąć ogniem i używać ognistego błysku. Powszechnie znany fakt: Vehemensy latają parami. Można je spotkać koło Zamku.
Pulverius
zamianę w kryształ, trucizny, czary umysłu i odstraszanie
czary eteryczne
Europa, Zamek
Zwany Diabłem Pulveriusem. Mieszka w Zamku Heres Mortus na kościelnej wieży.
Occultus
zamianę w kryształ, trucizny, czary umysłu i odstraszanie
ogień
Europa, Lochy Zamkowe
Bestia Occultus czai się w Lochach Zamkowych.

Afryka

Scorpio
zamianę w kryształ, trucizny, czary umysłu i odstraszanie
czary lodowe, czary eteryczne
Afryka, Pustynia
Ogromny potwór w kształcie skorpiona. Potrafi pluć trucizną. Wejście na szczyty dwóch wież przed ogniem śmierci aktywuje wieże ognia - mogą pomóc w walce ze Scorpio. Zabicie potwora wygasza ognień śmierci strzegący przejścia.
Scopulus
zamianę w kryształ, trucizny, czary umysłu i odstraszanie
czary eteryczne
Afryka, Piaskowe miasto
Strzegący przejścia do pustynnych podziemii w Piaskowym mieście gigant.
Verber
zamianę w kryształ, trucizny, czary umysłu i odstraszanie
ogień
Afryka, Pustynne podziemia
Dwugłowe monstrum strzegące przejścia w Pustynnych podziemiach. Atakuje własną kończyną niczym ognistym biczem.

Ameryka Południowa

Vorax
czary lodowe, zamianę w kryształ, trucizny, czary umysłu i odstraszanie
Ameryka Południowa, Dżungla
Dwugłowe monstrum przypominające drapieżnego dinozaura. Pluje jadem i zamieszkuje ogniste gniazdo.
Cristatus
czary eteryczne, zamianę w kryształ, trucizny, czary umysłu i odstraszanie
Ameryka Południowa, Ruiny zaginionego miasta
Bestia Cristatus przypomina wyglądem latającego ptaka. Posiada jednak ostre zęby i potrafi zionąć ścianą błyskawic.
Draco
ogień, zamianę w kryształ, trucizny, czary umysłu i odstraszanie
Ameryka Południowa, Podziemia zaginionego miasta
Draco to wielka, gadzinowata bestia poruszająca się na czterech kończynach. Potrafi pluć ognistymi kulami i znikać w płomieniach, aby potem znienacka zaatakować swego przeciwnika. Strzeże przejścia do Ruin Świątyni.

Koło Podbiegunowe

Monstrum
ogień, czary eteryczne, zamianę w kryształ, trucizny, czary umysłu i odstraszanie
Koło Podbiegunowe, Lodowy Brzeg
Monstrum to humanoidalna maszyna (cyborg?) czająca się w jaskini i strzegąca przejścia do stalowych pomostów. Jedno z ramion przekształcone jest w armatę a drugie w rodzaj broni do walki wręcz.
Messor
czary eteryczne, zamianę w kryształ, trucizny, czary umysłu i odstraszanie
ogień
Koło Podbiegunowe, Lodowy Brzeg
Wielka maszyna w kształcie skorpiona. Posiada potężny CKM przymocowany na grzbiecie. Strzeże ostatniej platformy wydobywającej czarny eter.
Elephantus
czary lodowe, zamianę w kryształ, trucizny, czary umysłu i odstraszanie
czary eteryczne
Koło Podbiegunowe, Wyspa Umarłych
Wielka maszyna w kształcie słonia. Potrafi zionąć ścieżką lodu oraz używać lodowego błysku. Strzeże przejścia do Lodowego Pałacu.